сряда, 16 февруари 2011 г.

Алберто Контадор е невинен, но с нарушен имидж

Трикратният победител в "Тур дьо Франс" Алберто Контадор
Трикратният победител в "Тур дьо Франс" Алберто Контадор заяви, че имиджът му няма да може да бъде възстановен, въпреки че беше оправдан по обвиненията в употреба на допинг.


Испанският колоездач получи разрешение да поднови състезания, след като местната федерация не прие предложението за едногодишно наказание. Той обаче все още е заплашен от спиране на правата вследствие на евентуално обжалване от страна на други два ръководни органа.

След обявяването на решението Контадор заяви, че се чувства облекчен и очевидно щастлив. Но за него делото не е приключило, защото Международният съюз по колоездене (UCI) и Световната антидопингова агенция имат правото да обжалват решението на испанците пред спортния Арбитражен съд в рамките на 30 дни.

"Имиджът ми никога няма да бъде възстановен. Живея в неизвестност много месеци. Не бих пожелал на никого подобно нещо", заяви Контадор пред испанската телевизия VEO7.

"Най-много ме нарани атаката към моята чест. Казаха се ужасни неща за мен и това нанесе непоправими щети на имиджа ми. Вече имам белег, който е вътре в мен и който ще ме следва през целия ми живот. Това бяха шест месеца на безсънни нощи, плаках с приятели заради тази огромна несправедливост", добави звездата на "Саксо банк".

Той пледираше за невинност по обвиненията за употреба на забранения стимулант кленбутерол, като твърдеше, че е ял замърсено месо. "Едно нещо е ясно - повече няма да ям месо", коментира Контадор. Според телевизия "Еспаньола" той ще участва в състезание още утре в Португалия.

"Важно е да се състезавам, не само за мен, но за целия отбор и за всички, които ме подкрепяха. Знам, че не се намирам в най-добрата си форма, но ще се опитам да се представя добре", коментира 28-годишният колоездач пред радио "Кадена сер".

Решението за оправдаването на Контадор "е много изненадващо" според британския член на ръководството на UCI Брайън Куксън. "Ако има някакво наличие на кленбутерол, това е провинение. Не мога да разбера мотивите на испанската федерация", коментира той.

Източник dnevnik.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар