неделя, 30 октомври 2011 г.

Фетел с 11-та победа през сезона

Себастиян Фетел спечели поредна победа във Формула 1, финиширайки първи в първата в историята Гран При на Индия.

Това бе 11-та победа през сезона за пилота на Ред Бул и общо 21-ва през сезона. На второ място финишира Дженсън Бътън, с което англичанинът увеличи преднината си пред съперниците си в борбата за второто място.

Трети и четвърти завършиха Фернандо Алонсо и Марк Уебър, докато Михаел Шумахер се пребори със съотборника си Нико Росберг за 5-то място.

Като цяло състезанието не предложи много емоции и изпреварванията бяха рядкост. Най-интересният момент 
бе предложен от Фелипе Маса и Люис Хамилтън, които за пореден път се блъснаха. Този път обаче англичанинът не бе виновен, но така или иначе пострада и завърши 7-ми. Маса пък отпадна.





На старта Фетел запази позицията си, а отзад 4-я Дженсън Бътън изпревари Фернандо Алонсо и Марк Уебър и излезе втори. Друг пилот, който успя да спечели позиции, бе Михаел Шумахер, който от 11-ти изскочи 8-ми.

Постепенно Фетел се откъсна с лека преднина пред Дженсън Бътън, докато отзад Марк Уебър започна серия от атаки срещу британеца, но без да успее да го изпревари.

Първи в бокса влязаха Уебър, Алонсо и Хамилтън в 17-та обиколка. При връщането си на пистата испанецът остана точно зад Михаеш Шумахер, но успя сравнително бързо да го изпревари и не загуби много време. Това му позволи да запази позицията си пред съотборника си Фелипе Маса, който влезе малко по-късно от него в бокса.

Лидерите Фетел и Бътън направиха своите спирания в бокса две обиколки по-късно. След връщането си на пистата дистанцията помежду им бе 4 секунди, докато третият Уебър бе на 5 секунди зад Бътън. Фернандо Алонсо  бе на три секунди зад австралиеца, а Маса и Хамилтън бяха на 5 секунди зад испанеца.

Маса и Хамилтън бяха залепени един зад друг и англичанинът опита изпреварване. Маса обаче му затвори вратата и така двамата се блъснаха и излетяха от пистата. Това бе пореден инцидент между тези двама пилоти, но може би първия, в който Хамилтън нямаше вина.

Въпреки катастрофата и двамата продължиха състезанието. По-потърпевшият пилот бе Люис Хамилтън, който счупи част от аеродинамичните си елементи и изостана до 9-та позиция зад Хайме Алгерсуари. Маса пък запази 5-то си място. След разследване на инцидента от страна на стюардите бразилецът бе наказан да мине през питлейна. Това обаче бе по-малкия проблем за Маса, който подобно на вчерашния инцидент в квалификациите, излезе леко извън шикана на един завой и счупи окачването на предното си ляво колело.

Хамилтън обаче продължи състезанието без проблеми и успя да изпревари Алгерсуари за вече 7-мата позиция. След това дистанцията до 6-я Шумахер бе 10 секунди.

В 38-та от общо 60 обиколки в бокса за своите втори смени на гуми влязаха Марк Уебър и Фернандо Алонсо и испанецът успя да излезе на трето място пред пилота на Ред Бул.

В 46-та обиколка в бокса влязоха Хамилтън и Росберг, като механиците на Мерцедес бяха нетипично бавни. Обиколка по-късно това направи и Бътън. Лидерът Фетел направи своето спиране в 48-та обиколка, но се върна без проблем пред Бътън.

Последният пилот от лидерите, който направи своето второ спиране бе Михаел Шумахер в 51-та обиколка. Това му позволи да се върне на пистата пред съотборника си Нико Росберг на 5-то място. От бокса на Мерцедес пък съобщиха по радиото на двамата си пилоти, че "са свободни да се борят, но да го правят чисто".
До края на състезанието обаче единствената интрига бе колко пъти Себастиян Фетел ще запише най-бърза обиколка. Той направи това три пъти в последните 5 обиколки.

Източник gol.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар