неделя, 29 юли 2012 г.

Хамилтън триумфира в Унгария

С безгрешно каране от началото до края, Люис Хамилтън спечели състезанието за Гран При на Унгария на пистата Хунгароринг.


Англичанинът бе най-бърз на това трасе през целия уикенд, вчера спечели Пол Позишън а днес не позволи на съперниците си да го изпреварят.

Най-голям натиск на Хамилтън оказаха пилотите на Лотус, като в началото Роман Грожан плътно го преследваше, а в края Кими Райконен се залепи зад него и бе очевидно по-бърз.

Дори и с новите правила обаче пистата Хунгароринг се оказа прекалено неудобна за изпреварвания и така Айсмен трябваше да се задоволи за трети път през сезона с второто място. Заедно с него на почетната стълбичка се качи и Грожан.

Лидерът в класирането Фернандо Алонсо имаше много трудно състезание и едва се пребори за 5-то място. Съперниците му обаче имаха още по-лош късмет и Марк Уебър завърши на 8-мо място, а Себастиан Фетел трябваше да направи непредвидена смяна на гуми към края и завърши 4-ти.

Първоначално стартът на състезанието бе отложен, тъй като Михаел Шумахер получи проблем и колата му угасна. Така се наложи пилотите да правят още една загряваща обиколка, а германецът потегли от бокса.

При втория старт Люис Хамилтън удържа позицията си пред Роман Грожан. Макар Себастиан Фетел да влезе в първия завой преди Дженсън Бътън, малко след това англичанинът атакува и успя да го изпревари.

Така след първата обиколка редът бе Хамилтън, Грожан, Бътън, Фетел, Алонсо, Райконен и Уебър.

Отпред Хамилтън отвори лека преднина от около две секунди пред Грожан, докато малко по-назад бяха Бътън и Фетел. Петият Алонсо пък очевидно бе по-бавен от преследващите го Райконен и Уебър и ги задържаше зад себе си.

Пръв от лидерите в бокса влезе Дженсън Бътън в 16-та обиколка. В 18-та това направиха Фетел и Алонсо.

Лидерите Хамилтън и Грожан влязоха съответно в 19-та и 20-та обиколка, като нямаше разместване в позициите им.

Последен от лидерите в бокса влезе Райконен и благодарение на няколкото обиколки на чиста писта успя да се върне пред Алонсо.

Така след първите спирания на всички пилоти Хамилтън продължаваше да води с две секунди пред Грожан, докато зад тях Бътън и Фетел се бореха за третото място на 8 секунди изоставане. Райконен бе на 13 секунди, а Алонсо и Уебър на 18 секунди зад първия.

Роман Грожан обаче вдигна темпото и започна да застига Хамилтън. За кратко и англичанинът подобри скоростта си и отвори 2 секунди разлика, но бързо французинът отвърна и отново се залепи зад водача.

Себастиан Фетел се оплака по радиото на механиците си, че е много по-бърз от Бътън и трябва да направят нещо. От бокса на Бътън пък му съобщиха, че трябва да сменят стратегията.

В 35-та обиколка Бътън влезе в бокса, но това се оказа грешно решение, защото се върна на пистата точно зад Бруно Сена и започна да губи време.

След като получи чиста писта пред себе си, Фетел веднага вдигна темпото и започна да застига Хамилтън. Още по-бърз пък бе Кими Райконен, който също стопяваше застрашително разликата на лидера.

В 39-та обиколка Фетел влезе в бокса и се върна точно пред Бруно Сена и Бътън.

В 40-та обиколка Грожан смени гумите си, а обиколка по-късно това направи лидерът Хамилтън, който нямаше проблем да се върне отново на първо място.

Последен в бокса влезе Кими Райконен в 46-та обиколка. Той се върна на пистата точно когато съотборникът му Грожан мина старт-финалната права. На първия завой двамата влязоха в битка гума до гума и в крайна сметка Райконен излезе победител и се пребори за второто място.

Също в 46-та обиколка и Дженсън Бътън направи своето второ спиране в бокса и след като механиците се забавиха малко със смяната на предна лява гума, той се върна на пистата зад Алонсо на 7-мо място.

Така след като пилотите направиха и вторите си спирания в бокса Хамилтън имаше преднина от 3 секунди пред Райконен. Грожан бе на още три секунди по-назад, а зад него бе Фетел.

Марк Уебър бе излязал на пето място, но изоставаше на 15 секунди, а на 25 секунди от лидера Алонсо бе сформирал влакче пред Бътън и Сена.

Кими Райконен бе най-бързият пилот на пистата и започна да застига Хамилтън. В 53-та от общо 69 обиколки той го настигна и се залепи зад него.

В 59-та обиколка се оказа, че от Ред Бул трябва да направят непредвидена трета смяна на гумите и механиците скочиха бързо, за да обслужат Фетел. След това той се върна на пистата точно пред Алонсо.

Очаквано Фетел бе най-бързият пилот на пистата с новите си гуми и макар да стопяваше по две секунди от аванса на Грожан, до края нямаше време, за да го изпревари.

Отпред и Райконен не успя да изпревари Хамилтън, който през цялото време хладнокръвно пазеше първото си място.



ГРАН ПРИ НА УНГАРИЯ


Пилот: Отбор: Време:
1 Люис Хамилтън Макларън 1ч.41:05.503
2 Кими Райконен Лотус + 1.032
3 Роман Грожан Лотус + 10.518
4 Себастиан Фетел Ред Бул + 11.614
5 Фернандо Алонсо Ферари + 26.653
6 Дженсън Бътън Макларън + 30.243
7 Бруно Сена Уилямс + 33.899
8 Марк Уебър Ред Бул + 34.458
9 Фелипе Маса Ферари + 38.300
10 Нико Росберг Мерцедес + 51.200
11 Нико Хулкенберг Форс Индия + 57.200
12 Пол ди Реста Форс Индия + 1:02.800
13 Пастор Малдонадо Уилямс + 1:03.600
14 Серхио Перес Заубер + 1:04.400
15 Даниел Рикардо Торо Росо + 1 об.
16 Жан-Ерик Верн Торо Росо + 1 об.
17 Хейки Ковалайнен Катерам + 1 об.
18 Камуи Кобаяши Заубер + 2 об.
19 Витали Петров Катерам + 2 об.
20 Чарсл Пик Марусиа + 2 об.
21 Тимо Глок Марусиа + 3 об.
22 Педро де ла Роса Испания Рейсинг + 3 об.

Най-бърза обиколка, Фетел – 1:24.136


Отпаднали:
Нараин Картикян Испания Рейсинг 63 об.
Михаел Шумахер Мерцедес 61 об.



Класиране пилоти:
1 Фернандо Алонсо 164
2 Марк Уебър 124
3 Себастиан Фетел 122
4 Люис Хамилтън 117
5 Кими Райконен 116
6 Нико Росберг 77
7 Роман Грожан 76
8 Дженсън Бътън 76
9 Серхио Перес 47
10 Камуи Кобаяши 33
11 Пастор Малдонадо 29
12 Михаел Шумахер 29
13 Пол ди Реста 27
14 Фелипе Маса 25
15 Бруно Сена 24
16 Нико Хулкенберг 19
17 Жан-Ерик Верн 4
18 Даниел Рикардо 2

Класиране отбори:
1 Ред Бул 246
2 Макларън 193
3 Лотус 192
4 Ферари 189
5 Мерцедес 106
6 Заубер 80
7 Уилямс 53
8 Форс Индия 46
9 Торо Росо 6

Източник gol.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар