неделя, 8 май 2011 г.

Интересно състезание, банален развой в Гран При на Турция

Себастиян Фетел продължава наказателната си акция във Формула 1. Световният Шампион бе безапелационен и след перфектно състезание спечели Гран При на Турция.

Това бе трета победа от четири състезания за пилота на Ред Бул, който има и едно второ място и е убедителен лидер в класирането.

Успехът на австрийския отбор бе пълен, тъй като Марк Уебър направи победата двойна с второто си място.

За него той трябваше да се пребори с Фернандо Алонсо, който направи чудесно състезание и дълго време бе на тази позиция, но в края бе изпреварен от австралиеца.

На 4-то място с голямо изоставане завърши победителя в миналото състезание Люис Хамилтън. Съотборникът му Дженсън Бътън пък пробва стратегия с едно спиране в бокса по-малко, но това му донесе едва 6-то място. 

Между двата болида на Макларън пък завърши направилия добро състезание Нико Росберг.





На старта Себастиян Фетел удържа позицията си, но Марк Уебър позволи на Нико Росберг да го изпревари за второто място. Люис Хамилтън пък допусна неприятна грешка на първия завой и загуби две места, бивайки изпреварен от Бътън и Алонсо.

Михаел Шумахер бе успял да изпревари Витали Петров за 7-то място, но руснакът започна да го притиска отзад. Така в 3-та обиколка при опит за изпреварване се стигна до сблъсък между двамата, при който Шумахер счупи предното си крило и трябваше да мине през бокса.

Постепенно Фетел започна да се откъсва от Росберг, а скоростта на Ред Бул очевидно бе доста по-висока от тази на Мерцедес, защото в 5-та обиколка Марк Уебър спокойно изпревари Росберг за второто място.

След това и Фернандо Алонсо застигна германеца и започна да го притиска за третото място. Отзад пък имаше още по-ожесточена битка между съотборниците в Макларън Бътън и Хамилтън, които на два пъти разменяха местата си.

От това се възползва Фелипе Маса, който доближи 6-я Хамилтън и дори го изпревари. Това обаче стана точно преди да дойде време за спиранията в бокса. Двамата направиха това едновременно и след като механиците на англичанина бяха по-бързи, той излезе пръв от бокса. Маса обаче бе с почти идентично време и дори подкара болида си успоредно до Хамилтън в бокса.

След спиранията в бокса Алонсо се бе оказал пред Росберг, а след това пък Хамилтън изпревари германеца на пистата за 4-то място. Състоянието на гумите на Росберг явно не бе добро и последователно той бе изпреварен от Маса и Бътън.

Люис Хамилтън пък очевидно имаше доста агресивна стратегия, тъй като пръв направи второто си спиране в бокса още в 21-та обиколка. След като и останалите пилоти спряха пък големият печеливш бе Витали Петров, който се оказа на 5-то място пред Маса, Бътън и Росберг.

Отпред Фетел водеше с десетина секунди пред Уебър, но Фернандо Алонсо се бе залепил плътно зад австралиеца. Четвъртият Хамилтън обаче бе изостанал на повече от 15 секунди зад пилота на Ферари.

В 30-та обиколка Алонсо атакува и успя да изпревари Уебър за второто място.

В 35-та обиколка повечето от лидерите започнаха да правят третите си спирания в бокса. При тях от бокса на Макларън имаха проблем с поставянето на едната гума на Хамилтън и го забавиха извънредно с почти 10 секунди. Авансът му обаче бе достатъчен и той не загуби нито една позиция.

След своето връщане на пистата Фелипе Маса допусна грешка и изхвърча от трасето, което стана причина да загуби позиция спрямо Ник Хайдфелд.

В средата на колоната Михаел Шумахер имаше доста активно състезание. Той първо изпревари Рибенс Баричело, но след това на свой ред бе изпреварен от Буеми за 10-то място.

Последния рунд от спирания в бокса дойде десетина обиколки преди края на състезанието от общо 58 обиколки. В този случай потърпевш от проблеми бе Фелипе Маса. Механикът на задната му гума се забави и това прати бразилеца дори зад Михаел Шумахер.

Отпред Фетел водеше с 6 секунди пред Алонсо, а Уебър бе залепен зад испанеца. Двамата се впуснаха в остра битка за второто място и в 52-та обиколка австралиецът изпревари пилота на Ферари.

Отзад Хамилтън бе на повече от 30 секунди дистанция, като бе изпреварил с малко съотборника си Бътън. Той от своя страна бе единственият от водещите пилоти със стратегия със само три спирания в бокса.

Михаел Шумахер пък продължаваше да привлича погледите. Първо той два пъти размени позиция с Фелипе Маса, после двамата направиха едновременно изпреварване на Алгерсуари, при което германецът излезе от пистата и загуби позиция. После обаче той бързо изпревари отново пилота на Торо Росо, който бе с по-изхабени гуми.

Отпред Бътън също бе с по-изхабени гуми от Росберг и така три обиколки преди края пилотът на Мерцедес с лекота изпревари съперника си от Макларън.    

До края нямаше повече изпреварвания, като в зоната на точките се класираха още Ник Хайдфелд, Витали Петров, Себастиян Буеми и Камуи Кобаяши.







ГРАН ПРИ НА ТУРЦИЯ:





ПилотОтборВреме
1Себастиян ФетелРед Бул1ч30:17.558
2Марк УебърРед Бул+ 8.807
3Фернандо АлонсоФерари+ 10.075
4Люис ХамилтънМакларън+ 40.232
5Нико РосбергМерцедес+ 47.539
6Дженсън БътънМакларън+ 59.431
7Ник ХайдфелдРено+ 1:00.857
8Витали ПетровРено+ 1:08.168
9Себастиян БуемиТоро Росо+ 1:09.300
10Камуи КобаяшиЗаубер+ 1:18.000
11Фелипе МасаФерари+ 1:19.800
12Михаел ШумахерМерцедес+ 1:25.400
13Адриан СутилФорс Индия+ 1 об.
14Серхио ПересЗаубер+ 1 об.
15Рубенс БаричелоУилямс+ 1 об.
16Хайме АлгерсуариТоро Росо+ 1 об.
17Пастор МалдонадоУилямс+ 1 об.
18Ярно ТрулиЛотус+ 1 об.
19Хейки КовалайненЛотус+ 2 об.
20Жером Д'АмброзиоВърджин+ 2 об.
21Нараин КартикянИспания+ 3 об.
22Витантонио ЛиюциИспания+ 5 об.





Най-бърза обиколка: Уебър, 1:29.703





Отпаднали:

Пол ди РестаФорс Индия45 об.

Тимо ГлокВърджин1 об.





Класиране пилоти:
1Себастиян Фетел93
2Люис Хамилтън59
3Марк Уебър55
4Дженсън Бътън46
5Фернандо Алонсо41
6Фелипе Маса24
7Витали Петров21
8Ник Хайдфелд21
9Нико Росберг20
10Камуи Кобаяши8
11Себастиян Буеми6
12Михаел Шумахер6
13Адриан Сутил2
14Пол ди Реста2





Класиране отбори:
1Ред Бул148
2Макларън105
3Ферари65
4Рено42
5Мерцедес26
6Заубер8
7Торо Росо6
8Форс Индия4

Източник gol.bg
тагове формула 1, гран при турция, фетел



Няма коментари:

Публикуване на коментар