Това обаче стана единствено благодарение на щедрия подарък, който му бе направен от Себастиян Фетел. Германецът водеше от старта до финала, но в последната обиколка направи нелепа грешка и позволи на Бътън да го изпревари.
Бътън обаче все още не може напълно да се зарадва на победата си, тъй като е разследван за два отделни инцидента - със съотборника си Люис Хамилтън и с Фернандо Алонсо.
До този финал се стигна след повече от 4 часово състезание, повече от половината от което мина зад кола за сигурност, а по средата дори бе прекъснато за повече от 2 часа заради тежкия дъжд.
Мокрите условия пък причиниха множество инциденти и катастрофи. Хаотичното състезание пък помогна на Михаел Шумахер да излезе на второ място малко преди края, но в последните обиколки той така и не успя да удържи натиска на Бътън и Уебър.
Състезанието започна зад кола за сигурност, тъй като въпреки че дъждът бе спрял, пистата бе напълно мокра.
Колата за сигурност се прибра в 5-та обиколка и практически надпреварата започна тогава. Отпред лидерите запазиха позициите си и Фетел поведе пред двете Ферарита. Още в първия завой Люис Хамилтън направи първия си инцидент за деня, докосвайки болида си с този на Марк Уебър. Австралиецът се завъртя и загуби доста позиции, докато пилотът на Макларън продължи сравнително безпроблемно. Стюардите обявиха, че ще разследват инцидента, но впоследствие не се стигна до наказание.
Така Нико Росберг излезе на 4-та позиция, а зад него бе съотборникът му в Мерцедес Михаел Шумахер, който бе изпреварил Дженсън Бътън. Хамилтън бе отзад и бързо задмина съотборника си и започна да атакува седемкратния световен шампион. Агресивното му каране обаче бързо доведе до контакт между двамата, като в този случай англичанинът излезе леко от пистата и бе изпреварен от Бътън.
Хамилтън започна да атакува и съотборника си и в 8-та обиколка се стигна до сериозна катастрофа между двамата. Хамилтън опита изпреварване на старт-финалната права и опита да мине от външната страна на Бътън. Той обаче вече бе тръгнал да затваря вратата и така не остана място за Хамилтън и той се удари в стената.
Това сложи край на състезанието за него, докато Бътън успя да се добере до бокса. Там той смени гумите си и рискува, като заложи на интермедия. Това имаше своите основания, тъй като пистата бе полусуха вече.
Естествено, катастрофата между Хамилтън и Бътън бе предизвикал излизане на кола за сигурност. Стюардите пък обявиха, че ще разследват инцидента, като впоследствие отложиха решението си за след състезанието. По ирония на съдбата обаче Бътън не се размина без наказание, тъй като бе превишил скоростта в бокса и бе наказан да мине през пит-лейна.
Това го запрати още по-назад в колоната и той се върна на 16-то място. Гумите му интермедия обаче се представяха добре и той последователно изпревари Баричело, Сутил и Малдонадо, проправяйки си път напред.
Очевидно бе, че в този момент най-добрият избор е гуми интермедия и в 18-та обиколка Алонсо и Росберг също влязоха в бокса за смяна на гуми. Това решение обаче се оказа грешно, тъй като само две обиколки по-късно отново заваля тежък дъжд.
Условията станаха толкова тежки, че трябваше дори да излезе кола за сигурност. Разбира се, Бътън, Алонсо и Росберг трябваше да минат през бокса, за да сложат отново гумите за най-мокро време. Доста други пилоти също решиха да минат за смяна на гуми, но някои решиха да рискуват и изобщо да не влязат. От тях най-големият печеливш бе Камуи Кобаяши, който бе достигнал 2-ро място. Ник Хайдфелд, Витали Петров и Пол ди Реста също се бяха възползвали и заемаха от 4-то до 6-то място.
От фаворитите Фелипе Маса бе трети с едно спиране в бокса, Уебър 7-ми също с едно спиране, а Алонсо 8-ми с две спирания. Дженсън Бътън бе 10-ти, пред Росберг и Шумахер.
Дъждът обаче бе прекалено силен и дори световният шампион Себастиян Фетел, който е известен с това, че обича да кара на мокро, определи условията като невъзможни за пилотиране.
Така в 25-та обиколка стюардите развяха червени знамена, прекратявайки състезанието. След почти двучасова пауза небето над пистата се разясни и състезанието бе подновено, макар и пак зад кола за сигурност.
Тъй като пистата бе доста поизсъхнала, доста пилоти решиха веднага да минат през бокса за поставяне на гуми интермедия. Себастиян Фетел обаче не бе между тях и караше с гумите за напълно мокро.
Три обиколки след подновяване на надпреварата Фернандо Алонсо опита изпреварване спрямо Бътън и почти го бе задминал, когато англичанинът го закачи леко отзад и пилотът на Ферари изхвърча от пистата, удряйки се в стената.
Алонсо отпадна, но късметът отново бе заедно с Бътън, който се отърва само със спукана гума и след посещение на бокса продължи надпреварата. И тази катастрофа причини излизане на кола за сигурност.
В този момент Фетел направи своето спиране в бокса - в 37-та обиколка.
Хлъзгавата писта стана причина за още няколко инцидента - Сутил удари отзад Росберг, но без някой от двамата да отпадне. Пол ди Реста пък направи непремерен опит за изпреварване на Хайдфелд и сам пострада със счупено предно крило.
Михаел Шумахер правеше страхотно състезание и успя да изпревари Марк Уебър, излизайки на 4-та позиция зад Кобаяши и Маса. В 52-та обиколка докато те двамата се бореха за позиция Шумахер направи страхотно двойно изпреварване и мина пред тях.
Веднага след това и той, и Маса влязоха в бокса за поставяне на напълно сухи гуми. Бразилецът обаче допусна грешка малко след това и изгуби контрол над колата, удари се леко в стената и трябваше да мине отново през бокса, за поставяне на ново предно крило.
В 56-та обиколка Ник Хайдфелд също допусна грешка, като не разчете изпреварване на по-бавен болид, удари го отзад и след като счупи предния си спойлер излетя от пистата и се разби. Това предизвика поредно излизане на колата за сигурност, която събра пилотите един до друг.
Десет обиколки преди края състезанието бе подновено, като естествено Фетел се откъсна напред. Зад него обаче се заформи много жестока битка за второто място между Шумахер, Уебър и Бътън. Австралиецът направи няколко неуспешни опита за изпреварване, в които дори загуби позиция от Бътън. Англичанинът пък не се затрудни много и мина пред Шумахер. Три обиколки преди края най-сетне това направи и Уебър и така лиши Шумахер от първи подиум след завръщането му във Формула 1.
Отпред Бътън бе доста по-бърз от Фетел и постепенно започна да го застига. До края обаче оставаше прекалено малко и макар Бътън да се залепи зад германеца, изглеждаше, че просто няма да има кога да го изпревари.
Точно в последната обиколка обаче световният шампион направи изненадваща грешка и практически подари първата позиция и победата на Бътън.
Зад тях Уебър и Шумахер взеха трета и четвърта позиция. Фелипе Маса пък измъкна драматично петото място, като успя да изпревари Кобаяши преди финалната линия буквално с няколко сантиметра.
ГРАН ПРИ НА КАНАДА | |||
Пилот | Отбор | Време: | |
1 | Дженсън Бътън | Макларън | 1ч23:50.995 |
2 | Себастиян Фетел | Ред Бул | + 2.709 |
3 | Марк Уебър | Ред Бул | + 13.828 |
4 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 14.219 |
5 | Витали Петров | Рено | + 20.395 |
6 | Фелипе Маса | Ферари | + 33.225 |
7 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 33.270 |
8 | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | + 35.964 |
9 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 45.100 |
10 | Себастиян Буеми | Торо Росо | + 47.000 |
11 | Нико Росберг | Мерцедес | + 50.400 |
12 | Педро де ла Роса | Заубер | + 1:03.600 |
13 | Витантонио Лиюси | Испания | + 1 об. |
14 | Нараин Картикян | Испания | + 1 об. |
15 | Жером Д'Амброзио | Върджин | + 1 об. |
16 | Тимо Глок | Върджин | + 1 об. |
17 | Ярно Трули | Лотус | + 1 об. |
18 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 3 об. |
Най-бърза обиколка – Бътън, 1:16.956 | |||
Отпаднали: | |||
Пастор Малдонадо | Уилямс | 62 об. | |
Ник Хайдфелд | Рено | 57 об. | |
Адриан Сутил | Форс Индия | 50 об. | |
Фернандо Алонсо | Ферари | 44 об. | |
Хейки Ковалайнен | Лотус | 36 об. | |
Люис Хамилтън | Макларън | 8 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиян Фетел | 161 | |
2 | Дженсън Бътън | 101 | |
3 | Марк Уебър | 94 | |
4 | Люис Хамилтън | 85 | |
5 | Фернандо Алонсо | 69 | |
6 | Фелипе Маса | 32 | |
7 | Витали Петров | 31 | |
8 | Ник Хайдфелд | 29 | |
9 | Михаел Шумахер | 26 | |
10 | Нико Росберг | 26 | |
11 | Камуи Кобаяши | 25 | |
12 | Адриан Сутил | 8 | |
13 | Себастиян Буеми | 8 | |
14 | Рубенс Баричело | 4 | |
15 | Хайме Алгерсуари | 4 | |
16 | Пол ди Реста | 2 | |
17 | Серхио Перес | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 255 | |
2 | Макларън | 186 | |
3 | Ферари | 101 | |
4 | Рено | 60 | |
5 | Мерцедес | 52 | |
6 | Заубер | 27 | |
7 | Торо Росо | 12 | |
8 | Форс Индия | 10 | |
9 | Уилямс | 4 |
Няма коментари:
Публикуване на коментар