неделя, 28 август 2011 г.

Фетел измъкна победата и на Спа

Себастиян Фетел трябваше да се пребори както със своите съперници, така и с разпадащите се гуми, но все пак успя да измъкне победата в Гран При на Белгия на пистата Спа.

Световният Шампион имаше много тежко начало на състезанието, когато по-меките му гуми издържаха само по 6 обиколка, а в средата трябваше да кара с гуми в доста лошо състояние. Въпреки това обаче той успя да финишира първи.

Успехът му до голяма степен бе улеснен от това, че от преследващите го в началото Фернандо Алонсо имаше идентични проблеми и завърши чак 4-ти, докато Люис Хамилтън направи поредна агресивна маневра, но си намери майстора в лицето на Камуи Кобаяши и отпадна.

Състезанието бе белязано и от три епични изкачвания в колоната. Марк Уебър направи ужасен старт и изостана до 8-мо място, но след това успя да се пребори до 2-ра позиция. Дженсън Бътън пък, който тръгна от 13-то място, спечели 10 позиции и се изкачи на почетната стълбичка.

Най-голямото геройство обаче извърши седемкратният световен шампион Михаел Шумахер. Празнуващият 20-години от началото на кариерата си германец тръгна последен, но навакса цели 19 позиции и завърши 5-ти. Успехът бе още по-сладък за Шуми, тъй като дори успя да изпревари съотборника си Нико Росберг, което не му се случва често.




На старта Себастиян Фетел запази първата си позиция, но Люис Хамилтън и Марк Уебър потеглиха много лошо и англичанинът загуби две позиции, а Марк Уебър изостана чак осми. За сметка на това перфектен старт направи Нико Росберг, който от 5-то място се изстреля втори, докато Алонсо също спечели три позиции и от 8-ми стана 5-ти. Най-голямо изкачване обаче бе на Михаел Шумахер, който от последно място стигна до 15-та позиция.

Във втората обиколка Нико Росберг сензационно изпревари Фетел и излезе на първо място, а Алонсо мина пред Хамилтън за 4-та позиция. Все пак обиколка по-късно Фетел си върна лидерството и постепенно започна да се откъсва.

Ключово в това състезание бе състоянието на гумите и това пролича от факта, че още в 4-та обиколка Марк Уебър и Дженсън Бътън направиха своите първи спирания в бокса. Михаел Шумахер направи също ранно спиране в 5-та обиколка и дори успя да изпревари Бътън за 13-то място.

Себастиян Фетел пък направи това в 6-та обиколка, но не загуби много време и се върна 6-ти, на 10 секунди зад лидерите. След това в негова полза започна да работи това, че лидерът Росберг очевидно задържаше по-бързите Алонсо и Хамилтън.

Това обаче не трая дълго и Алонсо изпревари Фетел в 7-та обиколка. В следващия тур пък и испанецът влезе в бокса. На излизане от него той бе изпреварен от Марк Уебър. Последва тройна борба с все още неспиралия в бокса Адриан Сутил, като накрая Алонсо изпревари двамата, а Уебър остана зад пилота на Ферари.

Отпред Фетел бе застигнал Росберг, като разликата в скоростта бе очевидна и след като го изпревари излезе начело, тъй като точно в този момент - в 10-та обиколка и Хамилтън влезе в бокса.

Малко по-късно и пилотът на Мерцедес направи това и така на второ място зад Фетел бе Алонсо, само на 6 секунди изоставане зад него.

Нещата станаха интересни, тъй като германецът се оплака по радиото на инженерите си, че гумите му имат тежък блистеринг.

Отзад третия и четвъртия Уебър и Хамилтън поизостанаха малко, тъй като не успяха да изпреварят бързо Кобаяши и Петров.

Тотно когато Хамилтън бе на път да направи това с пилота на Заубер, японецът му затвори вратата и пилотът на Макларън се завъртя, изхвърча от пистата и разби болида си в предпазната стена. Инцидентът бе доста спорен и бе трудно да се каже кой е виновен, а явно и стюардите на състезанието мислеха така, тъй като впоследствие не наказаха никого.

Катастрофата провокира излизане на кола за сигурност. От това се възползва Фетел, който веднага влезе за втора смяна на гуми в 13-та обиколка и се върна на второ място зад Алонсо. Същото направи и Михаел Шумахер и се върна на 10-та позиция.

4 обиколки по-късно надпреварата бе подновена, като Фетел с новите си гуми успя да изпревари Алонсо за първото място, докато Шуми спечели страхотните 4 позиции и стана 7-ми.

Изглежда обаче, че най-добро бе състоянието на гумите на Дженсън Бътън. Той също бе спечели 2 места при подновяване на състезанието, а след това постепенно започна да притиска и изпреварва пилотите пред него.

Първо той изпревари Шумахер за 7-мо място, след това последователно се пребори със Сутил, Маса и накрая изпревари и Росберг за 4-то място.

В този момент разликата до третия Уебър бе 8 секунди, а лидерът Фетел бе на още 8 секунди напред. Бътън обаче имаше темпо със секунда по-бързо от втория Алонсо и Уебър и половин секунда по-бързо от лидера Фетел.

В 30-та обиколка Фернандо Алонсо направи второто си спиране в бокса и сложи по-твърдия тип гуми. Обиколка по-късно това направи и Фетел и също сложи по-твърдите гуми. Марк Уебър направи своята смяна в 32-та обиколка и целенасочено също избра по-твърдите гуми, макар да имаше право да избере по-меките.

В 33-та обиколка последен от лидерите в бокса влезе и Бътън, като за разлика от съперниците си сложи по-мекият тип гуми.

По средата на колоната се бе заформила тежка битка за местата от 5-то до 8-мо между Росберг, Маса, Сутил и Шумахер. Пилотът на Ферари обаче се провали, тъй като в рамките на 2 обиколки влезе в бокса два пъти и изостана много назад.

Така след всички спирания в бокса лидер бе Фетел с 6 секунди аванс пред Алонсо. Уебър бе трети на 10 секунди от лидера, Бътън бе на 17, а влакчето водено от Росберг, Сутил, Шумахер и Петров бе на 30 секунди назад.

В този момент най-бързите пилоти на пистата бяха Уебър и Бътън, които наваксваха почти по 2 секунди на обиколка на Фетел и Алонсо. Така австралиецът бързо застигна пилота на Ферари и нямаше проблем да го изпревари.

Тогава обаче Фетел показа, че има запазени ресурси и повиши темпото си, отказвайки Уебър да се бори за победата.

Отзад Шумахер успя да изпревари Сутил, а след това по радиото съобщиха на Росберг "че трябва да пести гориво", което практически бе съвет да пусне Шумахер. Младият пилот на Мерцедес не направи това и цяла обиколка се бореше за позицията си, но накрая все пак бе изпреварен от Шумахер.

Две обиколки преди края пък Бътън застигна Алонсо и успя да го изпревари, осигурявайки си позиция на подиума.



ГРАН ПРИ НА БЕЛГИЯ





ПилотОтборВреме
1Себастиян ФетелРед Бул1ч.44.893
2Марк УебърРед Бул+ 3.741
3Дженсън БътънМакларън+ 9.669
4Фернандо АлонсоФерари+ 13.022
5Михаел ШумахерМерцедес+ 47.464
6Нико РосбергМерцедес+ 48.674
7Адриан СутилФорс Индия+ 59.713
8Фелипе МасаФерари+ 1:06.076
9Витали ПетровРено+ 1:11.917
10Пастор МалдонадоУилямс+ 1:17.615
11Пол ди РестаФорс Индия+ 1:23.994
12Камуи КобаяшиЗаубер+ 1:31.976
13Бруно СенаРено+ 1:32.985
14Ярно ТрулиЛотус+ 1 об.
15Хейки КовалайненЛотус+ 1 об.
16Рубенс БаричелоУилямс+ 1 об.
17Жером д'АмброзиоВърджин+ 1 об.
18Тимо ГлокВърджин+ 1 об.
19Витантонио ЛиюциИспания+ 1 об.





Най-бърза обиколка: Маса – 1:23.415





Отпаднали:


Серхио ПересЗаубер27 об.

Даниел РикардоИспания13 об.

Люис ХамилтънМакларън12 об.

Себастиян БуемиТоро Росо6 об.

Хайме АлгерсуариТоро Росо1 об.









Класиране пилоти:
1Себастиян Фетел259
2Марк Уебър167
3Фернандо Алонсо157
4Дженсън Бътън149
5Люис Хамилтън146
6Фелипе Маса74
7Нико Росберг56
8Михаел Шумахер42
9Витали Петров34
10Ник Хайдфелд34
11Камуи Кобаяши27
12Адриан Сутил24
13Себастиян Буеми12
14Хайме Алгерсуари10
15Пол ди Реста8
16Серхио Перес8
17Рубенс Баричело4
18Пастор Малдонадо1





Класиране отбори:
1Ред Бул426
2Макларън295
3Ферари231
4Мерцедес88
5Рено68
6Заубер35
7Форс Индия32
8Торо Росо22
9Уилямс5

Източник gol.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар