Конструкцията на италианската компания предполага по-бързото им износване, което ще увеличи спиранията в бокса и цели подобряване на шоуто в Гран при. Най-смелите очаквания предвиждат по четири, дори пет смени на някои писти, в зависимост от избора на състезателна стратегия и стилът на отделните пилоти.
Това ще даде повече възможности на състезателните инженерите в избора на тактиката, която вече ще има и по-голямо значение. В същото време до известна степен ще омаловажи спечелването на полпозишън и ще даде шанс на пилоти от по-задно място на стартовата решетка също да се борят за победата.
Повечето спирания в бокса ще направят и много по-важна бързата и точна работа на механиците, заради която пилотите може да печелят или губят ценно време в битката за позиции и развитието на Гран при. От миналия сезон с отпадането на презареждането с гориво обслужването на един болид отнема около 4 секунди (приложената графика).
Екипите ще избират между общо шест типа гуми, четири от които за сух асфалт. За тяхното по-лесно различаване от зрителите "Пирели" разработи специална цветова схема. Логото на компанията и надписа PZero от външната стена на гумите ще бъдат в следните цветове:
- медиуми - бяло;
- меки - жълто;
- супермеки - червено;
- интермедии - синьо;
- за мокро - оранжево.
"Развълнувани сме от завръщането си във Формула 1 след 20-годишно отсъствие и искаме да сме активен и колорите партньор на световния шампионат", обясни спортният директор на "Пирели" Пол Хембри.
"Какъв по-добър начин да го изразим от селекция с цветни лога на компанията по гумите? Това ще позволи на зрителите на пистата и по телевизията да различават лесно кой пилот с какви смеси е в момента, което ще е изключително важно за стратегията през тази година", добави той.
Италианската компания е избрала твърди ("сребристи") и меки ("жълти") гуми за първите три състезания от сезона. Квалификациите за Гран при на Австралия са в събота от 8.00 часа, а стартът на състезанието ще бъде даден в неделя от 9.00 ч.
Източник dnevnik.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар