неделя, 27 март 2011 г.

"Ред бул": Карахме без КЕРС в Мелбърн

Пилотите на "Ред бул" са се състезавали през целия уикенд за Гран при Австралия без системата КЕРС, обясни изпълнителният директор на екипа Кристиан Хорнер.

Себастиан Фетел спечели полпозишъна и победата в Мелбърн, като наложи пълна доминация в квалификациите и надпреварата, а съотборникът му Марк Уебър остана пети. Системата предоставя допълнителни 80 к.с. за 6.6 сек. на обиколка, а основните конкуренти на екипа "Макларън" и "Ферари" разполагаха с нея.

"Нямахме КЕРС в болидите през уикенда и не искахме да го казваме на никого. Ако съдим по състезанието, системата не ни и трябваше. Използвахме я в петък, но не бяхме доволни от надеждността й. Именно тя създаде известен риск и затова я свалихме от болидите до края на целия уикенд", обясни Хорнер.

Той допълни, че оценява качествата на технологията, но дизайнерът на "Ред бул" Ейдриън Нюи е преценил да не я използват на този етап. "Ейдриън нямаше намерение да прави компромиси заради КЕРС и тя трябваше да бъде пригодена към аеродинамичния пакет, което е сериозно предизвикателство. Момчетата във фабриката свършиха отлична работа и благодарение на тях автомобилът ни беше толкова надежден и доминирахме в състезанието", добави шефът на "Ред бул".

Победителят Фетел остана сдържан в оценките си, независимо от категоричния успех и големия аванс пред втория Люис Хамилтън с "Макларън".

"Постоянно повтарям на екипа, че не трябва да летим в облаците. В Австралия взехме много точки, но сезонът е дълъг и може да се случат доста неща. Люис Хамилтън и Виталий Петров, а също и "Ферари", са много силни, а "Мерцедес" се справя по-добре от миналата година. Ще сме много близко, но е важно да финишираме. Болидът ни беше много бърз и надежден", обясни Фетел.

Световният шампион призна, че отвътре спечелването на победата не е било толкова лесно, колкото изглежда. "Стартът беше от изключително значение. В началото се опитвах да поддържам преднината си, но в достигнах предела на гумите си, Люис ме настигне и нямаше как да направя повече обиколки. След спирането трябваше само да мина пред Дженсън (Бътън), което за щастие стана веднага. После Люис изостана, напрежението спадна и можех да контролирам положението", обясни пилотът на "Ред бул".

Фетел похвали промените през новия сезон. "Трябва да поздравим "Пирели", защото тук не направихме толкова много спирания, колкото очаквахме. Подвижното задно крило също е много свежо. За момента мога да съдя за промените само за себе си, а не от позицията на пилот от задна позиция", допълни световният шампион.

Източник dnevnik.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар