четвъртък, 3 март 2011 г.

Мишел Платини: Преодолях трудностите и вече тренирам по-силно в ЦСКА

Мишел Платини
Нападателят на ЦСКА Мишел Платини беше избран за най-добър футболист на 16-ия кръг в А група в анкетата на пресклуб "България" и вестник "Футбол". Бразилецът заслужи призи с отличната си игра вдербито срещу "Левски", в което отбеляза два гола за победата на своя отбор с 3:1. Той обясни, че се чувства добре в ЦСКА и добави, че иска да остане при червените, за да се докаже пред публиката. Той се постара да отговори на въпросите на български.


Как се чувствате след тази награда?
- Тя е за феновете на ЦСКА. Зарадвахме ги и това е за всички тях. Победата е премия за всички нас. В ЦСКА тренирахме много силно през подготовката, защото знаехме, че трябва да сме на ниво за мача с "Левски". Знаехме, че това е най-важният ни мач за годината. Аз също тренирах усърдно, защото за мен беше от значение да играя много добре. Много дълго време ме чакаха, докато почна да играя добре. След като вкарах първият гол, знаех, че няма да загубим мача. Аз лично станах по-сигурен в играта си и след края на мача видях радостта извън стадиона – директорът на ЦСКА, футболисти... Беше много хубаво. Аз също бях много щастлив. Исках да видя и феновете ни там, но тях ги нямаше.

Какво е усещането да вкараш два гола на "Левски"?
- За мен най-важно беше да победим. Вкарването на голове е моята работа, защото съм централен нападател. Но срещу "Левски" имаше още нещо. Всеки иска да вкара на "Левски" или на ЦСКА. И аз искам. Кой не иска?

Съотборниците ви празнуваха много в рейса след мача, докато вие се бяхте облегнал на стъклото. Защо?
- Празнувах 5-6 минути след края на мача. Бях с цялата група. След това исках да гледам радостта на хората. Не можех да бъда с тях, какво трябваше да казвам? Не разбирах думите. Какво трябваше да направя? Да бъда с тях и да викам: "Аааа-аа-аа" (смее се)? Виждах колко важна е тази победа. По време на мачовете обаче разбирам 40% от виковете на публиката.

Чувствате ли се вече по-уверен?- Преди, всички знаят, че имах проблем с отбора, с директора, с тренировките. Футболът обаче не е само физика. За да се представиш добре, трябва и главата да ти е добре. Беше ми много трудно. Сега вече е по-различно. Тази година главата ми вече е много добре, нямам проблеми. Преди също тренирах добре, с юношите, но нямаше как да се представям добре. Играех като дете. Сега вече е различно, по-добре тренирам и знам, че мога да направя нещо.

Какви бяха проблемите ви?- И аз не знам.

В тези моменти бяхте ли загубил надеждата, че ще успеете да се върнете в първия отбор?- Много хора говореха с мен – директорът и други, че може да ме върнат. Всички казваха, че имам проблем с Павел Дочев. Но аз говорих с него и той ми каза, че няма проблем с мен. Тренирах с малките и исках да напусна. Аз съм бразилец и не съм на хиляди километри от родината си, за да бъда резерва. Много километри изминавам, за да съм тук и да играя. Тогава не се чувствах добре, защото не играех добре. Аз съм виновен. Аз съм! Предимно. Сега това е друг момент. Най-важният ни мач мина и гледаме напред.

Къде виждате ЦСКА в края на сезона?
- Ние работим за всеки мач. Сега играем с "Черноморец" и се подготвяме за този двубой. Трябва да бием във всеки мач. Във всеки мач! Няма равен, няма загуба. Трябва само да бием. Ако успеем да го направим, ще можем да скъсим разликата с "Литекс", защото съм сигурен, че те ще загубят точки. Ще имаме шанс минимум за класиране в евротурнирите.

Толкова ли е голяма разликата с "Литекс"?- Да, голяма е. Има много трудни мачове, защото много отбори искат да играят в Европа. Не сме само ние. За нас ще бъде много трудно, защото сме на пето място и изоставаме с точките.

Ккви са очакванията ви за мача с "Черноморец"?
- Готвим се много добре, защото знам, че ще бъде много труден мач. Играл съм там и когато го правех, исках да бия ЦСКА. Сега съм от другата страна. Казвам, че ще бъде много труден мач за нас.

Всички говорят за Гара Дембеле. Може ли да се каже обаче, че един от проблемите на "Левски", е че продаде сънародника ти Жоазиньо?
- Сигурно ако Жоазиньо беше играл, щеше да ни е по-трудно. Не казвам, че този, който игра срещу нас (бел. ред.- Жамвион Юлу-Матондо) е по-слаб играч, но Жоазиньо от доста време беше в България. Има хора, които не го харесваха, но той беше много важен за "Левски" и за тактиката на отбора. За мача с нас "Левски" загуби един много добър футболист. Има и двама много добри бразилци в "Литекс" - Дока Мадурейра и Том.

Как се разбирате със съотборниците си в ЦСКА?
- Говоря малко български. Майтапим се. Някои говорят английски – пет-шест човека. На терена се разбираме много добре. Нямаме проблеми. Все пак е футбол - знаете, играе се в четири линии (смее се). В съблекалнята се майтапим на български, на английски, на испански. Най-близък съм с Маркиньос. От българите най-добре се разбирам с Тошко Янчев, той говори английски.

Как гледате на многото треньорски смени в ЦСКА?
- Аз никога не съм имал проблеми с треньорите на ЦСКА. Нито с Любо Пенев, нито с Андоне, нито с Дочев или Гьоре. Но се смениха много треньори. Ако бяха оставили Любо Пенев, сигурно нашият отбор щеше да бъде по-добър. ЦСКА е голям отбор и е много лошо като смени пет-шест треньора за две години. Защото всеки треньор идва с едни изисквания, след това идва друг с други и за нас е трудно да се настроим.

Какво мислите за Милен Радуканов?
- Той е бил играч доскоро. Знае много добре как се чувстваме, какво мислим. Познава добре мисленето на българските футболисти. Знае как се чувства всеки - бразилец, холандец, италианец, всички. Сега най-важното е да има емоция и мотивация за игра.

Какво е бъдещето ви с ЦСКА?
- Имам договор за още една година и искам да остана. Много малко играх за клуба и искам да дам повече на ЦСКА. Искам феновете да видят още от мен.

Има ли забавяне на заплатите в ЦСКА?
Футболистите имаме да взимаме, за другите служители не знам. Има забавяне, но това за мен е нормално. Две заплати имам да получавам. Но това не е проблем за мен. Знам, че е трудно, разбирам президента. Той трябва да намира пари в тази криза. Нашата задача обаче е да играем.

Откъде идва името ви?
- Кръстен съм на Мишел Платини заради световното първенство през 1982 година. Платини е играл много добре тогава и баща ми много го е харесал. Баща ми много е харесвал Сократес и Платини. Питал съм го, защо ме е кръстил на Платини, а не на Сократес. Той казва, че е било по-добре да е Мишел Платини. Пълното ми име е Мишел Планити Ферейра Мескита. Ферейра на баща ми, а Мескита на майка ми.

Баща ви бивш футболист ли е?
- Той работи в банка. На 55 години е, но много обича да играе футбол. Всяка събота играе с приятели.

Харесва ли ви в София?

- В София е добре. Има къде да отидеш, да излезеш на дискотека, на кино, на ресторант, на кафе. Но аз предпочитам да си стоя вкъщи.

Източник dnevnik.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар